مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 14:352023-08-24اقتصادي

باید هزینه های ناآشکار در حمل ونقل عمومی کاهش یابد 


یک پژوهشگر اقتصادی و مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه حمل ونقل عمومی را گسترش داده و یارانه می دهید اما باعث کاهش خودروهای خصوصی نمی شوید، گفت: - ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر اقتصادی و مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه حمل ونقل عمومی را گسترش داده و یارانه می دهید اما باعث کاهش خودروهای خصوصی نمی شوید، گفت: علت این است که تنها هزینه های ریالی در نظر گرفته می شود، در حالی که در اقتصاد، هزینه تنها پرداخت ریالی نیست، بلکه هزینه فرصت هم هست.

 ممکن است هزینه استفاده از حمل ونقل عمومی برای مصرف کننده بسیار بالا باشد که هزینه ناآشکار است؛ یعنی هزینه روحی و جسمی نه هزینه پرداخت.

این موضوع را با رایگان کردن نمی توان حل کرد باید با بهبود کیفیت و کاهش هزینه های ناآشکار انجام داد.

  محمود اولاد امروز، 2 شهریورماه، در نشستی با موضوع عوارض و بهای خدمات شهری؛ فلسفه وجودی و کارکرد مدیریتی از سلسله نشست های تخصصی گفتمان شهر که در پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن برگزار شد، اظهار کرد: اولین موضوع در بحث مالی شهری این است که مدیریت محلی یا شهرداری ها چه کاری انجام می دهند که مابه ازای آن کار بحث مالیه آن ها است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری دو وظیفه اصلی برعهده دارند، عنوان کرد: وظیفه اول تولید کالا و خدمات عمومی است، کالاها و خدماتی که استثناناپذیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید هزینه های ناآشکار در حمل ونقل عمومی کاهش یابد 

باید هزینه های ناآشکار در حمل ونقل عمومی کاهش یابد